טיפת חלב טיפול באשה הרה

שלומית ברק, עו"ד

שלומית ברק, עו"ד

משרד עורכי דין נזיקין

חוזר משרד הבריאות-נוהל טיפול באשה הרה

  1. בימים אלה ממש, הוציא משרד הבריאות חוזר בתחולה, החל מ-1.12.14 . מדובר בחוזר המסדיר את נוהל מעקב ההריון לגבי הריון שאיננו בסיכון. הנוהל מפרט את ההמלצות לטיפול רפואי וסיעודי שגרתי,באשה הרה בטיפת חלב.
  2. הנוהל מדגיש את החובה במתן מידע על ההמלצות המקצועיות, ועל הבדיקות המוצעות כולל כאלה שאינן בסל הבריאות,שנקבע בחוק בריאות ממלכתי.
  3. הנוהל מדגיש את החובה לתעד בפרוט, ברשומה הרפואית, את תכני השיחות שהתקיימו עם האשה.
  4. הנוהל מדגיש את החובה לקחת מהאשה אנמנזה מלאה-בריאותית,משפחתית,מיילדותית וחברתית.
  5. הנוהל מפרט את בדיקות השגרה והמעקב, הוא מפרט את החובות המוטלות על האחות ועל רופא המעקב,ומדגיש שוב ושוב את החובה ליידע את האשה ביחס לכל הבדיקות בכל שלב ושלב של ההריון,לרבות קבלת עמדתה של האשה ביחס להפסקת הריון, בשל מום בעובר ולהדגיש בפניה את חשיבות הבדיקות.
  6. זאת ועוד,הנוהל קובע כי במידה ויהיה חוסר הענות להמלצות מצד האשה, על הצוות לברר עם האשה את הסיבות להעדר היענותה ולהבהיר לה את אי ביצוע ההמלצות. הצוות יתעד בפירוט את השיחות שהתקיימו עם האשה.
  7. לסיכום הנוהל החדש מפורט יותר ומטיל על גורמי המעקב חובות מוגברות וטוב שכך.בכך למעשה מאמץ את רוח פסה"ד של בית המשפט העליון בעניין הX השביר.בית המשפט הותיר את אחריות קופת חולים לנזקי התינוקת מאחר ולא הוסבר לאם על קיומה של בדיקה לאבחון התסמונת.ע"א 2124/12 וע"א 5203/12 ניתן ב-30.10.14 ע"י בימ"ש העליון.

מאמרים נוספים

שלומית ברק – עורכת דין רשלנות רפואית

אל תתפשרו על הזכויות שלכם!

צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי מעורכת הדין שלומית ברק

דילוג לתוכן